Over tien dagen

18 oktober 2016

De koffers staan gepakt, de wasmachine draait, mijn haar heeft een kleurtje gekregen en de eerste stortbuien jakkeren over het land. Nog een paar dingen regelen: medicijnpaspoort, rietjes inpakken, filter checken van de beademing en dan hopelijk een paar nachten goed slapen. Over tien dagen begint onze "reis in een reis." Met z'n tweetjes op stap, samen naar Alexandrië. Lex blijft met Djuka, (onze zorgmedewerkster uit Nederland) grootmoeder, tantes en nichtjes en neefjes, in Caïro. "Iedereen wacht op jullie!" zegt Raafat's moeder door de telefoon.
Hoe zal het zijn om weer in Alexandrië te zijn na zoveel jaren? Via dit blogje houd ik jullie een beetje op de hoogte.

(....) ITHAKA (fragment)
Daarom, bid dat de weg lang mag zijn,
dat het vele zomerochtenden moge geven,
dat je zo vol vreugde, zo vol genot
nooit eerder geziene havens aandoen mag!
.......
Bezoek massa's Egyptische steden,
om er te leren, te leren van hen die kennis bezitten.

Kavafis

1. Baudien:
    19 oktober 2016
    Wat een prachtig plan weer! Ik wens jullie alle liefde en mooie ervaringen toe!
  2. Elie:
    19 oktober 2016
    Hoi lieve luitjes, dank jullie wel voor de goede wensen, jullie ook een hele mooie herfst gewenst: "...de bomen staan haastig in te pakken/hun bladeren gaan in de koffers van de grond.." (Hans Lodeizen) en een mooie reis naar de stille wintertijd.
  3. Els:
    21 oktober 2016
    Gefeliciteerd met jullie huwelijks verjaardag en hele fijne reis !
  4. Elie:
    23 oktober 2016
    Dank je Els! Wij hadden een geweldige reis en zijn ons nu aan het installeren in Caïro. Het is heerlijk weer en het weerzien is als vanouds; hartelijk en warm.