Laatste reis

1 november 2016 - Alexandria, Egypte

Met pijn in mijn hart schrijf ik jullie dit blog, vanavond reizen we terug naar Caïro. Het zal onze laatste reis worden samen. Raafat is vanmiddag plotseling onwel geworden en gestorven aan een hartstilstand. Vanmorgen liepen we nog door de frisse zeebries, vanmiddag ben ik omringd door huilende familieleden. Een laatste groet, vanuit ons café, waar men aangedaan reageert. Lex gesproken, die rustig blijft. Raafat ziet eruit alsof hij slaapt. Rust zacht, liefste schat, goede reis, ik zal je eren waar ik kan en altijd van je blijven houden. Habibi! Wat hebben we een mooie reis gehad samen. Dankjewel, voor alles wat je mij gegeven hebt. Ana bahebik.

1. Co Woudsma:
    1 november 2016
    Lieve, lieve Elisabeth,

Wat een verbijsterend blog! Onvoorstelbaar dat je lieve man er plotseling niet meer is! Ik zal zo meteen mijn moeder van dit droeve nieuws op de hoogte stellen.

Ik wens jou en Lex heel, heel veel sterkte! Ik hoop dat ik jullie gauw kan spreken.

Gecondoleerd,

Co
  2. Elie:
    2 november 2016
    Dank je Co, voor je lieve woorden. We zullen elkaar denk ik wel gauw kunnen spreken, ik houd contact. Morgen, of beter gezegd, vandaag is de begrafenis. Hartelijke groeten, ook voor je moeder.
  3. Milenka:
    lieve Elisabeth, lieve Lex, lieve familie en vrienden van Raafat,

We zijn verbijsterd en laten onze emoties de vrije loop. Wat een verdriet om jullie lieve, vriendelijke, zorgzame Raafat die er ineens niet meer is. We zijn in gedachten vandaag alleen maar bij jullie en hopen jullie heel snel weer te spreken. We wensen jullie een mooi afscheid vandaag en tot heel gauw.