Datum

24 november 2016 - Cairo, Egypte

We hebben een datum! Aanstaande dinsdag  -  29 november -  vliegen we.
's Ochtends vroeg komen we aan op Schiphol. Er komt een verpleegkundige uit Nederland, die met ons mee zal reizen. Het vervoer naar huis is ook al geregeld. Wat een geweldige hulp! Dank je Joke, voor je lumineuze inval! Hier was ik zelf nooit opgekomen. Hulp vragen. "Dit zijn de ware doe-het-zelvers," riep Gerard, de hoofdverpleegkundige van de afdeling kinderneurologie, ooit tegen het verbijsterde ambulancepersoneel. Met een - door mij ontworpen brancard, inclusief tractie -vervoerden ze Lex naar onze flat. Daar stelden we de vaste tractie op het bed, in op het juiste gewicht. We hadden het in het ziekenhuis allemaal geleerd. We wilden zelf voor Lex kunnen zorgen.

Nu kan het niet anders. De reis is al zwaar met z'n tweetjes, laat staan alleen. Er wacht ons een berg regelwerk, we hebben behoefte aan gesprekken in onze eigen taal, vertrouwde mensen om ons heen. Gisteren werd het me duidelijk, de marges waarin we hier en nu opereren, zijn niet bijster groot. We hebben rust nodig.

Heel veel dank voor jullie lieve berichtjes, appjes en reacties via de mail.
Het doet ons goed! Fijn weekend voor jullie & tot gauw! Liefs van Elisabeth

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jelle Terpstra:
    24 november 2016
    Wat fijn dat je dit zo hebt kunnen regelen.
    Goede reis !
    Sterkte voor de laatste loodjes.
    Goedenacht! Ook voor Lex.
    Pappa/opa
    Groet Teta en alle familie in Egypte.
  2. Elie:
    24 november 2016
    Zeker fijn. Ik ben dankbaar en opgelucht. Vanavond heb ik iedereen naar beneden gehaald. We hebben samen gegeten, thee gedronken en gepraat. Mirvath, Janet en mama, Lex en ik. Nog drie dagen. Maandag beschouw ik als reisdag. Om 24.00 uur gaan we hier van huis. Vervoer naar de luchthaven is al geregeld. Morgen meer. Liefs, Elisabeth
  3. Carolien:
    26 november 2016
    Wat fijn dat het geregeld is en je naar huis mag, hoezeer je Egypte ook zal missen, voor nu is het zo. Sterkte met de laatste loodjes!